Van Daalen Montage Oldenzaal B.V., een specialist in de installatie van zonnepanelen, laadpalen en zonneboilers, is begin 2024 failliet verklaard. Dit nieuws heeft klanten in onzekerheid gebracht over de continuïteit van hun systemen en garanties.
In dit artikel bespreken we de oorzaken van het faillissement, de gevolgen voor klanten en hoe Zonnepanelen Servicepunt kan helpen uw investering te beschermen.
Het faillissement van Van Daalen Montage Oldenzaal B.V., gevestigd in De Lutte, werd op 1 november 2023 uitgesproken door de rechtbank. Het bedrijf, dat hoofdzakelijk zonne-energiesystemen installeerde voor bedrijven en instellingen, kampte al jaren met financiële problemen.
Sinds 2021 draaide het bedrijf verlies, mede door een sterke daling in opdrachten tijdens de COVID-19-periode en een toenemende schuldenlast. De hervatting van belastingbetalingen na uitstel tijdens de pandemie bracht extra druk op de financiën.
De situatie werd verder bemoeilijkt door langdurige ziekte van werknemers en de teruglopende vraag in de markt. Ondanks inspanningen om de bedrijfsvoering op orde te krijgen, zoals een tijdelijke doorstart, bleken de schulden en lopende verplichtingen te groot om nog aan te voldoen.
Na het zonnepanelen faillissement heeft de voormalig bestuurder een doorstart gerealiseerd via een nieuw opgerichte entiteit, VDZE Montage B.V. Deze overname omvatte de activa van Van Daalen Montage, zoals handelsnamen, klantgegevens en een deel van de inventaris.
Hierdoor konden 14 van de 20 personeelsleden hun werk behouden. Voor klanten betekende deze doorstart echter geen automatische voortzetting van garanties of lopende servicecontracten, waardoor zij op zoek moeten naar alternatieven voor ondersteuning.
Van Daalen Montage Oldenzaal was niet aangesloten bij een specifiek garantiefonds zoals SGZE. Dit maakt het voor klanten moeilijker om aanspraak te maken op garanties of ondersteuning bij defecten. Klanten worden geadviseerd om een nieuwe installateur in te schakelen voor een beoordeling van hun systeem.
Sommige installateurs bieden mogelijkheden om garanties opnieuw vast te stellen, wat een geruststellende oplossing kan zijn voor getroffen klanten.
Andere faillissementen:
Een faillissement van uw installateur kan leiden tot onzekerheid over de prestaties van uw systeem en het behoud van garanties.
Hier zijn de belangrijkste stappen die u kunt ondernemen om de werking van uw zonne-energiesysteem veilig te stellen:
Na een faillissement vervallen vaak de reguliere onderhouds- en servicediensten. Dit kan leiden tot problemen zoals verminderde prestaties of defecten die onopgemerkt blijven. Het inschakelen van een nieuwe installateur is cruciaal om ervoor te zorgen dat uw installatie in optimale staat blijft.
Bij faillissement vervallen meestal ook de installatiegaranties. Dit kan een groot risico vormen, vooral als er onverwachte defecten optreden. Een andere installateur kan uw systeem beoordelen en mogelijk nieuwe garanties aanbieden.
Veel installateurs bieden monitoringdiensten aan waarmee zij de prestaties van uw zonnepanelen controleren. Bij een faillissement wordt deze service vaak stopgezet, waardoor u zelf verantwoordelijk wordt voor het signaleren van storingen of rendementsverlies. Door een nieuwe partner in te schakelen, kunt u ervoor zorgen dat uw systeem blijft presteren zoals bedoeld.
Bij Zonnepanelen Servicepunt begrijpen we de zorgen en onzekerheden die ontstaan wanneer een installateur failliet gaat. Wij bieden een compleet pakket aan oplossingen om ervoor te zorgen dat uw zonne-energiesysteem optimaal blijft functioneren.
Met 24/7 monitoring detecteren wij problemen in een vroeg stadium. Ons team van experts lost deze snel op, zodat uw zonnepanelen altijd maximaal rendement leveren.
Bij defecten binnen de garantieperiode zorgen wij kosteloos voor vervanging. Zo hoeft u zich geen zorgen te maken over onverwachte kosten.
Met regelmatig onderhoud en een snelle respons op storingen zorgen wij ervoor dat uw zonne-energiesysteem in topconditie blijft, wat resulteert in een lange levensduur en maximale opbrengst.
Hoewel er weinig openbare reviews beschikbaar zijn, laten de faillissementen verslagen zien dat Van Daalen Montage Oldenzaal moeite had om financieel gezond te blijven. De combinatie van toenemende concurrentie, oplopende schulden en een afnemende vraag naar hun diensten brachten het bedrijf in de problemen. Klanten die nog diensten van Van Daalen Montage verwachtten, staan nu voor de uitdaging om alternatieve ondersteuning te vinden.
Met ons serviceplan bent u verzekerd van een goed werkend zonne-energiesysteem, zonder zorgen over onverwachte kosten of gebrekkige ondersteuning.
Ons pakket omvat monitoring, onderhoud en gratis garantie vervangingen voor een vaste maandelijkse prijs. Neem vandaag nog contact met ons op en laat ons u helpen uw zonne-energie-investering te beschermen!
Als eigenaar van een zonnesysteem wilt u het beste uit de zon halen. Daarom kunt u zich bij ons aanmelden voor een Service & Onderhoud abonnement.
Dit geeft u de zekerheid dat uw zonnepanelen doen wat ze moeten doen en alles uit de zon halen. En dat problemen snel verholpen worden als die zich toch voordoen. Dat kan met een Service & Onderhoud abonnement.
Iris Sanderink05/11/2025 Datum/ tijd met ze afgesproken dat ze zouden komen voor kleine reparatie . Helaas no show.. kan an sich gebeuren, niet zoveel moeite mee. Wel vind ik het vervelend dat ik 4 keer heb gebeld, maar word niet teruggebeld door degene die erover gaat. Ook geen enkele reactie op gestuurde mail. Toevoeging: 1.5 Week of zo later alsnog gebeld door hun, zijn inmiddels ook langs geweest, waarbij ze ook aangaven dat dit zo niet hoorde te gaan, en zo op t oog lijken ze goed werk te hebben geleverd, bedankt Len, 👍 Guy Reinards15/10/2025 B. K03/10/2025 Ze hebben mij goed geholpen en kosten bespaard!! Goede service!! Johan17/09/2025 1 zonnepaneel was bij ons kapot gegaan doordat er een steen was opgevallen en nu? Bedrijf wat geïnstalleerd had is failliet.Na veel bellen en op internet en geen gelijkwaardig zonnepaneel te kunnen vinden uiteindelijk terrecht gekomen bij Zonnepanelen servicepunt.Dit bedrijf heeft zeker meegedacht en alles naar behoren opgelost en tuurlijk klein contract afgesloten voor de toekomst.Lucas bedankt voor hulp en meedenken.En Milan /Jaydee top monteurs en erg vriendelijk nogmaals dank. James Haasnoot08/09/2025 Ik heb sinds 2022 5panelen geplaatst door wat achteraf een cowboy bleek: Boon Duurzaamheid (plaatselijk bedrijf met goede referenties....?!?). Dit contact liep vanaf het begin stroef, ik heb gemeend een negatieve review te plaatsen, die met de "co-owner" van het bedrijf in der minne werd geschikt. Deze man blijkt vroeger een meubelschuur te hebben gehad..... Blijken achteraf mijn zonnepanelen en omvormer (GoodWe) niet geregistreerd te zijn en nog later kreeg ik duidelijkheid dat Boon Duurzaamheid meer klanten besodemieterd heeft!?? Met hulp vanuit Seniorweb en ZPS is mijn systeem opnieuw ingesteld, zonder dat een onderhoudstraject noodzakelijk werd geacht. Nu heb ik een vorm van monitoring en kan ik zo nodig deskundig advies en/of ondersteuning krijgen. Robin Magendans05/09/2025 Hellen van Meene02/09/2025 Het bedrijf waar wij de zonnepanelen hebben laten installeren is helaas ook failliet gegaan. In die tijd was er een paneel defect geraakt. Zsp was het bedrijf die vanuit het faillissementen eenmalig de service zou uitvoeren. Nu is er helaas een ander paneel defect en wij besloten om zsp als onderhouds bedrijf terug te vragen . Dan blijkt de service toch het erg tegen te vallen. Je wordt gedwongen om een maandelijks service contract af te sluiten. Je betaald eerst 35 euro om het systeem over te dragen. Via email en telefonisch wordt er vrij dwingend aangestuurd om een contract te kiezen. Als je niet kiest voor een maandelijks service contract dan blijft het " doodstil" . Deze manier van bedrijfsvoering is vrij " aggressief" en niet erg klant vriendelijk. Het geeft ook weinig vertrouwen in het bedrijf qua service. Gewoon betalen voor de service die ze verlenen zou hetzelfde behandeld moeten worden als mensen die voor een vast contract kiezen. Blijkbaar zien zij het anders en krijg je alleen service bij een vast contract. Waarbij je het risico loopt dat je teveel betaald per maand omdat een paneel niet elk jaar stukgaat! Update: Een goed bedrijf is een bedrijf die oplossingsgericht werkt. Dat is dit bedrijf voor ons nu wel. De optimizer wordt verzorgd en straks zal het paneel weer werken. Ik heb mijn vertrouwen weer terug en ik hoop dat jullie op deze positieve weg door zullen gaan! anita claus30/07/2025 Prima serviceGoogle waardering: 4.4 van 5, gebaseerd op 83 recensies
Weten of een thuisbatterij past bij jouw situatie? Laat je e-mailadres achter om het e-book per mail te ontvangen. Of plan een energiescan in.