E-Partners, een vooraanstaande leverancier van zonnepanelen en duurzame oplossingen in Nederland, stond bekend om zijn kwalitatieve service en betrokkenheid bij klanten. Het bedrijf hielp zowel particulieren als bedrijven met het verduurzamen van hun energievoorziening, met focus op zonnepanelen-installaties.
Helaas is E-Partners recent failliet verklaard, waardoor veel klanten zich nu in onzekerheid bevinden. In dit artikel lees je meer over het faillissement van E-Partners en hoe Zonnepanelen Servicepunt kan helpen bij het bieden van een betrouwbare oplossing voor de gedupeerden.
Op 14 mei 2024 is E-Partners B.V., gevestigd in Son en Breugel, officieel failliet verklaard. Het bedrijf, dat actief was in de verkoop en installatie van zonnepanelen, kon de toenemende concurrentie niet langer aan.
Het faillissement van het zonnepanelen bedrijf werd veroorzaakt door verschillende factoren, waaronder hoge marketingkosten, een tekort aan gekwalificeerd personeel en de voortdurende onzekerheid rondom de salderingsregeling. Het bedrijf had op het moment van faillissement vier werknemers in dienst, en een doorstart bleek niet mogelijk.
Andere faillissementen:
Ondanks inspanningen van de curator om geïnteresseerde partijen te vinden voor een overname, is er geen doorstart gerealiseerd voor E-Partners.
De inventaris en voorraden zijn verkocht aan opkopers, wat betekent dat klanten van E-Partners nu elders service en onderhoud moeten zoeken voor hun zonne-installaties.
Het faillissement van E-Partners heeft ook gevolgen voor de garanties op reeds geïnstalleerde zonnepanelen. Klanten die bij E-Partners zonnepanelen hebben aangeschaft, zullen moeten uitzoeken of ze aanspraak kunnen maken op eventuele garantiefondsen of verzekeringen.
Helaas kunnen lopende projecten en diensten niet meer worden uitgevoerd, waardoor klanten een nieuwe installateur moeten vinden voor onderhoud en service.
Het faillissement van uw zonnepanelen installateur kan veel onzekerheid met zich meebrengen. Toch zijn er enkele stappen die u kunt nemen om ervoor te zorgen dat uw zonne-energiesysteem goed blijft functioneren.
Door het faillissement van E-Partners kunnen klanten niet langer rekenen op de gebruikelijke service en onderhoud. Dit kan leiden tot prestatieproblemen bij uw zonnepanelen. Het is daarom belangrijk om zo snel mogelijk een nieuwe installateur te vinden die deze taken kan overnemen.
Met het faillissement van E-Partners vervalt vaak ook de installatiegarantie. Zonder deze garantie kunnen de kosten voor eventuele reparaties of vervangingen aanzienlijk oplopen. Het is daarom raadzaam om op tijd een nieuwe installateur in te schakelen.
Het faillissement van E-Partners betekent waarschijnlijk dat de monitoring van uw zonnepaneleninstallatie is stopgezet.
Monitoring is essentieel om ervoor te zorgen dat uw systeem optimaal blijft werken en dat eventuele problemen tijdig worden opgemerkt. Zorg ervoor dat u een partij inschakelt die de monitoring kan overnemen.
Zonnepanelen Servicepunt begrijpt de onzekerheid die ontstaat wanneer uw installateur failliet gaat. Daarom bieden wij een uitgebreid servicepakket om ervoor te zorgen dat uw zonne-energiesysteem optimaal blijft functioneren, ongeacht de situatie van uw oorspronkelijke installateur.
Wij bieden 24/7 monitoring van uw zonne-energiesysteem. Ons team houdt uw systeem continu in de gaten en grijpt in zodra er een probleem optreedt. Hierdoor bent u verzekerd van een goed werkend systeem, zonder onderbrekingen.
Mocht er iets misgaan met uw zonnepanelen, dan zorgen wij voor gratis vervangingen binnen de garantieperiode. Zo hoeft u zich geen zorgen te maken over onverwachte kosten of reparaties.
Ons team van gecertificeerde experts voert regelmatig preventief onderhoud uit, zodat uw zonne-installatie altijd op volle capaciteit werkt.
Door storingen snel op te lossen en preventief te handelen, garanderen wij een optimaal presterend systeem.
De ervaringen met E-Partners waren overwegend positief, met klanten die de vriendelijkheid en kundigheid van de medewerkers prezen.
Zo meldt Laurien Lijbaart dat de installateurs “extra werk leverden om de kabelroute zo mooi mogelijk op de gevel te plaatsen” en waardeerde Wouter Vierhout de snelheid en netheid van de installatie, waarbij hij benadrukte dat E-Partners “pro-actief meedacht over eventuele optimalisaties”.
Met ons serviceplan hoeft u zich geen zorgen te maken over storingen of defecten aan uw zonne-energiesysteem. Wij bieden een complete oplossing die monitoring, onderhoud en gratis garantie vervangingen omvat. Voor een vaste maandelijkse prijs bent u verzekerd van een optimaal werkend systeem, zonder extra zorgen.
Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe Zonnepanelen Servicepunt uw zonne-energiesysteem optimaal kan laten presteren, ongeacht het faillissement van uw oorspronkelijke installateur.
Als eigenaar van een zonnesysteem wilt u het beste uit de zon halen. Daarom kunt u zich bij ons aanmelden voor een Service & Onderhoud abonnement.
Dit geeft u de zekerheid dat uw zonnepanelen doen wat ze moeten doen en alles uit de zon halen. En dat problemen snel verholpen worden als die zich toch voordoen. Dat kan met een Service & Onderhoud abonnement.
Iris Sanderink05/11/2025 Datum/ tijd met ze afgesproken dat ze zouden komen voor kleine reparatie . Helaas no show.. kan an sich gebeuren, niet zoveel moeite mee. Wel vind ik het vervelend dat ik 4 keer heb gebeld, maar word niet teruggebeld door degene die erover gaat. Ook geen enkele reactie op gestuurde mail. Toevoeging: 1.5 Week of zo later alsnog gebeld door hun, zijn inmiddels ook langs geweest, waarbij ze ook aangaven dat dit zo niet hoorde te gaan, en zo op t oog lijken ze goed werk te hebben geleverd, bedankt Len, 👍 Guy Reinards15/10/2025 B. K03/10/2025 Ze hebben mij goed geholpen en kosten bespaard!! Goede service!! Johan17/09/2025 1 zonnepaneel was bij ons kapot gegaan doordat er een steen was opgevallen en nu? Bedrijf wat geïnstalleerd had is failliet.Na veel bellen en op internet en geen gelijkwaardig zonnepaneel te kunnen vinden uiteindelijk terrecht gekomen bij Zonnepanelen servicepunt.Dit bedrijf heeft zeker meegedacht en alles naar behoren opgelost en tuurlijk klein contract afgesloten voor de toekomst.Lucas bedankt voor hulp en meedenken.En Milan /Jaydee top monteurs en erg vriendelijk nogmaals dank. James Haasnoot08/09/2025 Ik heb sinds 2022 5panelen geplaatst door wat achteraf een cowboy bleek: Boon Duurzaamheid (plaatselijk bedrijf met goede referenties....?!?). Dit contact liep vanaf het begin stroef, ik heb gemeend een negatieve review te plaatsen, die met de "co-owner" van het bedrijf in der minne werd geschikt. Deze man blijkt vroeger een meubelschuur te hebben gehad..... Blijken achteraf mijn zonnepanelen en omvormer (GoodWe) niet geregistreerd te zijn en nog later kreeg ik duidelijkheid dat Boon Duurzaamheid meer klanten besodemieterd heeft!?? Met hulp vanuit Seniorweb en ZPS is mijn systeem opnieuw ingesteld, zonder dat een onderhoudstraject noodzakelijk werd geacht. Nu heb ik een vorm van monitoring en kan ik zo nodig deskundig advies en/of ondersteuning krijgen. Robin Magendans05/09/2025 Hellen van Meene02/09/2025 Het bedrijf waar wij de zonnepanelen hebben laten installeren is helaas ook failliet gegaan. In die tijd was er een paneel defect geraakt. Zsp was het bedrijf die vanuit het faillissementen eenmalig de service zou uitvoeren. Nu is er helaas een ander paneel defect en wij besloten om zsp als onderhouds bedrijf terug te vragen . Dan blijkt de service toch het erg tegen te vallen. Je wordt gedwongen om een maandelijks service contract af te sluiten. Je betaald eerst 35 euro om het systeem over te dragen. Via email en telefonisch wordt er vrij dwingend aangestuurd om een contract te kiezen. Als je niet kiest voor een maandelijks service contract dan blijft het " doodstil" . Deze manier van bedrijfsvoering is vrij " aggressief" en niet erg klant vriendelijk. Het geeft ook weinig vertrouwen in het bedrijf qua service. Gewoon betalen voor de service die ze verlenen zou hetzelfde behandeld moeten worden als mensen die voor een vast contract kiezen. Blijkbaar zien zij het anders en krijg je alleen service bij een vast contract. Waarbij je het risico loopt dat je teveel betaald per maand omdat een paneel niet elk jaar stukgaat! Update: Een goed bedrijf is een bedrijf die oplossingsgericht werkt. Dat is dit bedrijf voor ons nu wel. De optimizer wordt verzorgd en straks zal het paneel weer werken. Ik heb mijn vertrouwen weer terug en ik hoop dat jullie op deze positieve weg door zullen gaan! anita claus30/07/2025 Prima serviceGoogle waardering: 4.4 van 5, gebaseerd op 83 recensies
Weten of een thuisbatterij past bij jouw situatie? Laat je e-mailadres achter om het e-book per mail te ontvangen. Of plan een energiescan in.