Een van de eerste gevolgen van het failliet gaan van je installateur is dat je geen service en onderhoud meer kunt krijgen van het bedrijf dat je systeem heeft geïnstalleerd. Dit kan problematisch zijn, vooral als je afhankelijk bent van hun servicecontract voor regelmatige controles en onderhoud. Zonder dit kan de efficiëntie van je zonnepanelen verminderen en kunnen kleine problemen onopgemerkt blijven totdat ze grote, kostbare reparaties vereisen.
Het kan een verontrustende situatie zijn: je hebt net geïnvesteerd in een zonne-energiesysteem van een gerenommeerde installateur en nu hoor je dat je installateur failliet is gegaan. Dit brengt veel onzekerheid met zich mee en roept belangrijke vragen op over de toekomst van je zonne-installatie. In deze blog bespreken we de gevolgen van het faillissement van je zonnepanelen installateur en hoe Zonnepanelen Servicepunt je kan helpen deze uitdagingen te overwinnen
Een van de eerste en meest directe gevolgen van het faillissement van je installateur is het verlies van service en onderhoud. Bedrijven boden waarschijnlijk uitgebreide servicecontracten aan voor periodiek onderhoud en reparaties. Zonder deze diensten kan de efficiëntie van je zonnepanelen snel afnemen, omdat kleine problemen onopgemerkt blijven en uiteindelijk tot grotere, kostbaardere reparaties leiden.
Een ander probleem is het verlies van de installatiegarantie. De garantie die je kreeg bij de installatie van je zonnepanelen is meestal afhankelijk van het voortbestaan van het bedrijf dat de installatie heeft uitgevoerd. Nu je installateur failliet is, vervalt deze garantie, waardoor je zelf verantwoordelijk wordt voor eventuele defecten of problemen die zich voordoen. Je kunt wel een beroep doen op het garantiefonds voor product garantie.
Veel installateurs boden monitoringdiensten aan waarbij ze je zonne-energiesysteem proactief in de gaten hielden om eventuele defecten of prestatieproblemen onmiddellijk op te sporen en aan te pakken. Als je installateur failliet is, stopt deze monitoringservice, wat betekent dat je systeem niet meer bewaakt wordt. Dit kan leiden tot langere periodes van inefficiëntie en verloren rendement als er problemen ontstaan die onopgemerkt blijven. Je bent dan dus zelf verantwoordelijk voor de monitoring van het systeem, de garantie aanvragen en storingen/defecten.
Wanneer je zonnepanelen installateur failliet gaat, kunnen er vervelende gevolgen zijn zoals het wegvallen van service en onderhoud, het verlies van installatiegarantie, en het ontbreken van monitoring voor defecten. Gelukkig bieden wij Zonnepanelen Servicepunt (ZSP) drie oplossingen om je zorgen weg te nemen en je systeem alsnog altijd goed te laten functioneren:
Kies voor het basis serviceplan abonnement van ZSP voor extra zekerheid en ondersteuning.
Dit abonnement zorgt ervoor dat je systeem continu wordt bewaakt en dat eventuele problemen snel en efficiënt worden opgelost.
Voor maximale zorg en gemak kun je kiezen voor het comfort serviceplan abonnement. Dit plan biedt alles uit het basisplan, plus extra voordelen:
Met het comfort abonnement ben je verzekerd van uitgebreide zorg voor je zonne-energiesysteem, zonder extra kosten voor voorrijkosten en met periodieke reiniging voor optimale prestaties.
Klik hier voor meer informatie over onze oplossingen en hoe we je kunnen helpen bij het overnemen van de zorg voor je zonne-energiesysteem.
Mocht je geen interesse hebben om vast te zitten aan een service abonnement dan heb je bij Zonnepanelen Servicepunt nog een andere optie namelijk het overzetten van de monitoring. Met deze optie kun je je monitoring kosteloos overzetten naar het monitoringsportaal van ZSP. Hierdoor heb je altijd een aanspreekpunt voor defecten en garantie vervangingen vanuit SolarEdge en Enphase. Dit zorgt voor continuïteit en betrouwbaarheid, zodat je zonne-energiesysteem altijd in topconditie blijft.
Per maand
Per maand
Eenmalig
Klanten beoordelen ons gemiddeld met een:
103 beoordelingen, via Google reviews
Milan Navratil06/05/2024Wij hebben een installatie van ruim 7 jaar oud liggen op ons dak. De omvormer sloeg meermaals in storing, de installateur van ons bestaat niet meer, dus hebben wij hebben ZSP benaderd om bij ons langs te komen voor de storing op te sporen en op te lossen, en meteen de gehele installatie laten controleren. Er kwamen 2 vriendelijke monteurs langs precies op tijd volgens afspraak, die vervolgens de storing binnen een no time hebben opgespoord en ook opgelost. Vervolgens hebben zij ruim de tijd genomen om de gehele installatie te controleren en aan te pakken waar nodig. Bedankt ZSP.Martijn van Duyvenbode07/04/2024Onlangs service verkregen van Zonnepanelen Servicepunt. Sinds een jaar zonnepanelen maar er zat een productiefout in de optimizers waardoor deze vervangen moesten worden. We kregen keurig en op tijd bericht hoe het geheel zou gaan verlopen en hoe laat de monteurs kwamen, en op de dag zelf waren ze goed op tijd, vertelde duidelijk wat ze gingen doen en na een paar uur was alles geregeld en de zonnepanelen functioneren weer. Natuurlijk koffie klaargemaakt en nog even met de jongens bakkie gedaan. Zeer tevreden over het Servicepunt. Absoluut een aanrader als er wat is met je zonnepanelen. Gr. MartijnBryson Macllynn Poulina03/04/2024Top bedrijf🤝🏽💯Bjarne Bakker03/04/2024Super klantvriendelijk bedrijf!Synaptic.03/04/2024Top service! Storing opgelost en alles netjes achtergelaten.Andrada Stan03/04/2024I’m really happy with the service. It was quick and professional. Thanks a lot!Rick Stoops03/04/2024Ruud van Geffen03/04/2024Top service! Vervanging was snel gedaan, contact liep soepel via e-mail en telefoon.