Als eigenaar van een zonnesysteem wilt u het beste uit de zon halen. Daarom kunt u zich bij ons aanmelden voor een Service & Onderhoud abonnement. Dit geeft u de zekerheid dat uw zonnepanelen doen wat ze moeten doen en alles uit de zon halen. En dat problemen snel verholpen worden als die zich toch voordoen. Dat kan met een Service & Onderhoud abonnement.
Wanneer u klant wordt bij ons controleren wij eerst uw gehele zonnesysteem. Na deze controle houden wij uw zonnesysteem 24 uur per dag 7 dagen per week in de gaten. Door de informatie van uw omvormer op afstand uit te lezen en gebruik te maken van de prestaties van vergelijkbare zonne-installaties, weerdata en slimme rekenmodellen wordt iedere dag berekend hoeveel uw zonnepanelen op zouden moeten brengen.
Meld je aan op een van de Service & Inzicht abonnementsvormen.
Als eigenaar van zonnepanelen wilt u de zekerheid dat uw zonnepanelen goed functioneren en hun optimaal rendement behalen. Daarnaast is het belangrijk dat uw zonne-installatie dagelijks gemonitord wordt zodat problemen die zich voor kunnen doen tijdig verholpen worden. Met onze verschillende opties in het Service & Onderhoud abonnement heeft u geen omkijken meer naar uw zonne-installatie en bent u altijd verzekerd van een optimaal rendement.
Wanneer het niet mogelijk is om uw omvormer uit te lezen, sturen wij u eerst een e-mail met mogelijke oorzaken en tips om de verbinding weer te herstellen. Wanneer wij wel opwekgegevens ontvangen, maar deze achterblijven bij de verwachting, nemen wij contact met u op. We bieden u hulp op afstand en doorlopen samen een aantal stappen. Mocht dit het probleem hiermee niet verholpen worden komen we langs.
Uiteraard, iedere installatie eigenaar heeft baat bij een service en onderhoudsabonnement. Een zonne systeem krijgt gedurende de looptijd van 25 jaar behoorlijk wat te verduren. Daarnaast wordt de eigen voorziening van energie steeds belangrijker in de huidige maatschappij. Een defect of slecht presterend systeem gaat ten koste van uw langlopende investering.
In de praktijk is het wel zo dat systemen zonder een internetverbinding of monitoringportaal niet op afstand te monitoren zijn. De systeemeigenaar blijft in dit geval zelf verantwoordelijk voor het melden van eventuele zorgen of defecte m.b.t. de zonnestroom installatie.
Veel defecte en problemen zijn soms op afstand, maar vrijwel altijd op locatie op te lossen met de juiste middelen en materialen. Een uitzondering hierop is defecte hardware, in dit geval wordt er een garantietraject gestart bij de producent. Als klant van Zonnepanelen Servicepunt wordt u in dit garantietraject volledig ontzorgt.
Na het indienen van uw serviceverzoek wordt en binnen 5 werkdagen telefonisch contact met u opgenomen om de situatie te inventariseren en om vervolgens een plan van aanpak op te stellen.
De doorlooptijd verschilt per serviceverzoek. We streven er naar om alle serviceverzoeken (van inventarisatie tot uitvoering) binnen 3 tot 5 weken af te handelen.
Als er extra kosten in rekening gebracht worden ter behoeve van directe serviceaanvragen worden deze altijd en tijdig gecommuniceerd. Zijn we hierin in gebreke dan zijn onze directe servicetarieven ten aller tijde leidend.
De ruimte onder zonnepanelen wordt veelal benut door klein gevogelte zoals kauwen en duiven om te nestelen. Dit is niet alleen gevaarlijk voor de dieren vanwege de warmte onder de panelen, maar kan ook schadelijk zijn voor uw systeem. Defecte Kabelverbindingen, Beschadigingen aan bekabeling, ventilatieproblemen door ophopingen van nestmateriaal etc.
In het verleden werd vogelwering voor zonnepanelen pas geplaatst zodra er zich problemen voordeden met nestelende vogels. Hedendaags wordt dit vaak preventief gedurende of snel na de montage van de panelen gedaan.
We adviseren om zonnepanelen een maal per x aantal jaren te wassen. Dit gaat vaak op eigen inzicht! Alle zonnepanelen hebben te maken met unieke omgevingsfactoren, er is geen vast aangegeven periode voor het wassen van zonnepanelen.
Als u uw zonnepanelen vaker laat wassen hakken de kosten hiervan vaak behoorlijk in uw rendement. Daarnaast weegt het rendement wat je probeert te behalen met het wassen van je zonnepanelen niet op tegen de kosten van bijvoorbeeld halfjaarlijks of jaarlijks reinigen.
Het meest verstandige wat u kunt doen is direct contact opnemen met uw installateur of servicepartner. Zij kunnen vaak snel een diagnose stellen en een serviceafspraak maken indien nodig.
We raden het sterk af om zelf op onderzoek uit te gaan, een zonnestroom installatie komt niet zonder gevaren en werkzaamheden dienen ten aller tijden uitgevoerd te worden door een onderlegd persoon.
Defecte(n) in zonnestroominstallaties hebben te maken met tal van redenen. Denk aan:
Klanten beoordelen ons gemiddeld met een:
103 beoordelingen, via Google reviews
5625VX, Eindhoven
Openingstijden:
Maandag – Vrijdag
Zaterdag
Zondag
07:30 – 18:00
12:00 – 17:00
12:00 – 17:00
+31 (0)85 1051338
service@zonnepanelenservicepunt.nl
Hulp op afstand via Whatsapp
Zonnepanelen Servicepunt – Partners & aangesloten installateurs
Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws en tips & tricks.
Privacy policy | Algemene voorwaarden