Service abonnement aanvragen?

Binnen 60 seconden geregeld

Zonnepanelen Serviceplan

De garantie van een optimaal

werkende zonne-installatie.

Een optimaal werkende zonne-installatie

Nooit meer twijfelen of je zonnepanelen goed werken? Met ons Serviceplan abonnement heb je altijd een betrouwbaar aanspreekpunt voor al je vragen en zorgen. We monitoren je zonne-installatie continu en zorgen voor snel en vakkundig onderhoud voor je zonnepanelen, optimizers en (micro)omvormers. Zo ben je verzekerd van een optimaal werkend systeem en haal je altijd het beste uit de zon.

Voorkom ongemerkte storingen en opbrengstverlies

Defecten zoals scheuren in een paneel, slecht werkende optimizers of storingen in een omvormer kunnen kunnen altijd voorkomen en snel en ongemerkt invloed hebben op je energieopbrengst. Met onze voortdurende monitoring en directe service bij het serviceplan zorgen ervoor dat eventuele problemen snel geïdentificeerd en verholpen worden. 

Zonnepanelen Serviceplan

Advies, hulp op afstand en monitoring

alles op één plek.

Alles inclusief

Met ons serviceplan abonnement geniet je van gratis garantie vervangingen, vaste doorloop tijden, technische ondersteuning en nog veel meer.

Geen verborgen kosten

Je serviceplan-abonnement is heel duidelijk: er is geen aanbetaling noodzakelijk. In plaats daarvan betaal je een vast maandbedrag, waarin de meeste defecten en onderhoud kwesties zijn inbegrepen.

Elke 3 jaar gratis systeem reiniging

Ga je voor het comfort serviceplan? Dan starten we de overeenkomst met een reiniging van uw zonnepanelen. Hierna heb je elke 3 jaar recht op een nieuwe reiniging zo voorkom opbrengst verlies.

Basis Serviceplan

€ 5,99

Per maand

Comfort Serviceplan

€ 11,99

Per maand

Aanmelden Monitoring

€ 35,-

Eenmalig

Zonnepanelen Serviceplan

De garantie van een optimaal

werkende zonne-installatie.

Hulp en service bij storingen en defecten

Bij Zonnepanelen Servicepunt zorgen we ervoor dat jouw installatie 24/7 in de gaten wordt gehouden, zodat eventuele defecten of storingen snel geïdentificeerd en verholpen worden. Zodra er een probleem wordt gedetecteerd, analyseren we dit eerst op afstand via onze monitoringsportaal en proberen we de oorzaak te achterhalen zonder dat je daar iets voor hoeft te doen. Mocht het niet mogelijk zijn om de omvormer uit te lezen, dan ontvang je van ons een e-mail met mogelijke oorzaken en duidelijke stappen om de verbinding te herstellen. Mocht dit het probleem niet oplossen, plannen we een afspraak in en sturen we een van onze ervaren monteurs langs om het probleem te identificeren en op te lossen.

Garantieondersteuning voor SolarEdge-systemen

Heb je een SolarEdge-systeem en ervaar je problemen? Wij nemen het volledige garantieproces uit handen. Onze specialisten bekijken je systeem op afstand, identificeren het probleem of defect en plannen indien nodig een serviceafspraak in. We regelen alle communicatie met SolarEdge vanuit onze backoffice inclusief de garantie aanvraag. Zodra de we de nieuwe onderdelen hebben ontvangen, komen onze monteurs langs om het defect op te lossen

Hoe werkt het?

Serviceplan abonnement

Wanneer je kiest voor ons Serviceplan Abonnement, starten we met een uitgebreide controle van je volledige zonne-installatie om te zorgen dat alles goed functioneert. Vervolgens nemen wij het onderhoud en de monitoring uit handen, zodat jij je nergens zorgen over hoeft te maken. Via ons monitoringsportaal lezen we de informatie van je omvormer op afstand uit en houden we continu in de gaten of je zonnepanelen optimaal presteren. Zien we een afwijking in de opbrengst of detecteren we een defect? Dan nemen we direct contact met je op en lossen we het probleem snel en vakkundig op, vaak al binnen enkele werkdagen. Zo ben je altijd verzekerd van een goed werkende installatie.

FAQ

Veelgestelde vragen

Uiteraard, iedere installatie eigenaar heeft baat bij een service en onderhoudsabonnement. Een zonne systeem krijgt gedurende de looptijd van 25 jaar behoorlijk wat te verduren. Daarnaast wordt de eigen voorziening van energie steeds belangrijker in de huidige maatschappij. Een defect of slecht presterend systeem gaat ten koste van uw langlopende investering.

In de praktijk is het wel zo dat systemen zonder een internetverbinding of monitoringportaal niet op afstand te monitoren zijn. De systeemeigenaar blijft in dit geval zelf verantwoordelijk voor het melden van eventuele zorgen of defecte m.b.t. de zonnestroom installatie.

Veel defecte en problemen zijn soms op afstand, maar vrijwel altijd op locatie op te lossen met de juiste middelen en materialen. Een uitzondering hierop is defecte hardware, in dit geval wordt er een garantietraject gestart bij de producent. Als klant van Zonnepanelen Servicepunt wordt u in dit garantietraject volledig ontzorgt.

Het meest verstandige wat u kunt doen is direct contact opnemen met uw installateur of servicepartner. Zij kunnen vaak snel een diagnose stellen en een serviceafspraak maken indien nodig.

We raden het sterk af om zelf op onderzoek uit te gaan, een zonnestroom installatie komt niet zonder gevaren en werkzaamheden dienen ten aller tijden uitgevoerd te worden door een onderlegd persoon.

Defecte(n) in zonnestroominstallaties hebben te maken met tal van redenen. Denk aan:

  • Omgevingsfactoren
  • Gebrekkige montage
  • Defecte hardware
  • Communicatie storingen
  • Installatie handleiding en voorschriften niet nageleefd

We adviseren om zonnepanelen een maal per x aantal jaren te wassen. Dit gaat vaak op eigen inzicht! Alle zonnepanelen hebben te maken met unieke omgevingsfactoren, er is geen vast aangegeven periode voor het wassen van zonnepanelen.

Als u uw zonnepanelen vaker laat wassen hakken de kosten hiervan vaak behoorlijk in uw rendement. Daarnaast weegt het rendement wat je probeert te behalen met het wassen van je zonnepanelen niet op tegen de kosten van bijvoorbeeld halfjaarlijks of jaarlijks reinigen.

De ruimte onder zonnepanelen wordt veelal benut door klein gevogelte zoals kauwen en duiven om te nestelen. Dit is niet alleen gevaarlijk voor de dieren vanwege de warmte onder de panelen, maar kan ook schadelijk zijn voor uw systeem. Defecte Kabelverbindingen, Beschadigingen aan bekabeling, ventilatieproblemen door ophopingen van nestmateriaal etc.

Klant ervaringen

en recensies

Klanten beoordelen ons gemiddeld met een:

4,6

Contact

Contact en meer informatie

Verstuur een bericht

Contactinformatie

Hondsruglaan 89B

5628 DB, Eindhoven

Ma – Vrij
Zaterdag

09:00 – 17:30
12:00 – 17:00

Zonnepanelen Servicepunt – Partners & aangesloten installateurs