Service partner worden

Zonnepanelen Servicepunt

Service Zonnepanelen uitbesteden?

Wordt onze service partner

Installateur of fabrikant? Sluit aan als service partner bij Zonnepanelen Servicepunt. We bieden service klussen aan op locatie en helpen uw klanten op afstand bij foutmeldingen en/of storingen. Zonnepanelen Servicepunt zorgt voor persoonlijk klantcontact. We kunnen onze klantexperts en installateurs op verschillende manieren inzetten.

Wat wij voor je kunnen betekenen

Monitoring, hulp op afstand en directe service

Monitoring

Wanneer er een zonne-installatie wordt aangemeld in ons systeem controleren we de installatie via het monitoringsportaal of op locatie, we kijken naar de opwekgegevens en of de installatie werkt naar toebehoren. Wanneer de installatie is goed gekeurd nemen wij het systeem op in ons monitoringsportaal en controleren we deze dagelijks.

Hulp op afstand & Directe service 

Wanneer het niet mogelijk is om de omvormer uit te lezen vanwege een storing of wanneer het rendement van een installatie achter blijft. Bieden wij de klant eerst hulp op afstand aan doormiddel van een e-mail met mogelijke oorzaken en tips om de verbinding weer te herstellen en doorlopen deze stappen eventueel telefonisch. Mocht het probleem hiermee niet verholpen worden en geeft de installatie nog steeds een foutmelding nemen we contact op met de klant en plannen we een service afspraak in op locatie..

Altijd een oplossing

Ervaring en certificering

Jarenlange ervaring

Met jarenlange ervaring in de sector zijn wij een betrouwbare partner voor al uw zonnepaneelprojecten. Ons team van deskundige installateurs en technici heeft uitgebreide kennis en ervaring opgedaan door het werken aan uiteenlopende projecten, van kleine residentiële installaties tot grote commerciële zonneparken. Onze expertise stelt ons in staat om op maat gemaakte oplossingen te bieden die aansluiten bij de specifieke behoeften van onze klanten. Door voortdurend bij te blijven met de nieuwste technologieën en markttrends, kunnen we innovatieve en efficiënte diensten leveren die bijdragen aan een duurzamere toekomst.

Certificering en veilig werken

Bij Zonnepanelen Servicepunt hechten we groot belang aan kwaliteit en veiligheid. Daarom zijn al onze installateurs en technici volledig gecertificeerd volgens de hoogste industrienormen. Onze certificeringen omvatten onder andere het VCA (Veiligheid, Gezondheid en Milieu Checklist Aannemers) en InstallQ, wat onze toewijding aan professioneel en veilig werken onderstreept. Daarnaast volgen wij regelmatig trainingen en bijscholingen om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen en best practices in de zonne-energiesector. Dit zorgt ervoor dat u kunt vertrouwen op een hoogwaardige en betrouwbare dienstverlening, ondersteund door erkende en bewezen expertise.

Onze Diensten

Garantie vervangingen, service, onderhoud, en onafhankelijk advies op maat.

Uw service en onderhoud van uw zonne-installatie onderbrengen of uitbesteden bij een daarvoor ingerichte organisatie? Door onze ervaren installateurs zijn wij in staat om vrijwel alle diensten met betrekking tot zonnepanelen aan te bieden.  Bekijk onze diensten en vraag geheel vrijblijvend een offerte aan.

Zonnepanelen Servicepunt

Advanced Servicepartner

Zonnepanelen Servicepunt is ASP (Advaced Service) Partner van SolarEdge. En is onderdeel van het grootste installateurs platform in nederland. Hierdoor kunnen wij de consument gegarandeerd de beste service en adviezen aanbieden aan de hand van onze ervaring en certificeringen.

Klant ervaringen

en recensies

Klanten beoordelen ons gemiddeld met een:

4,6

FAQ

Veel gestelde vragen

en informatie

Uiteraard, iedere installatie eigenaar heeft baat bij een service en onderhoudsabonnement. Een zonne systeem krijgt gedurende de looptijd van 25 jaar behoorlijk wat te verduren. Daarnaast wordt de eigen voorziening van energie steeds belangrijker in de huidige maatschappij. Een defect of slecht presterend systeem gaat ten koste van uw langlopende investering.

In de praktijk is het wel zo dat systemen zonder een internetverbinding of monitoringportaal niet op afstand te monitoren zijn. De systeemeigenaar blijft in dit geval zelf verantwoordelijk voor het melden van eventuele zorgen of defecte m.b.t. de zonnestroom installatie.

Veel defecte en problemen zijn soms op afstand, maar vrijwel altijd op locatie op te lossen met de juiste middelen en materialen. Een uitzondering hierop is defecte hardware, in dit geval wordt er een garantietraject gestart bij de producent. Als klant van Zonnepanelen Servicepunt wordt u in dit garantietraject volledig ontzorgt.

Na het indienen van uw serviceverzoek wordt en binnen 5 werkdagen telefonisch contact met u opgenomen om de situatie te inventariseren en om vervolgens een plan van aanpak op te stellen.

De doorlooptijd verschilt per serviceverzoek. We streven er naar om alle serviceverzoeken (van inventarisatie tot uitvoering) binnen 3 tot 5 weken af te handelen.

Als er extra kosten in rekening gebracht worden ter behoeve van directe serviceaanvragen worden deze altijd en tijdig gecommuniceerd. Zijn we hierin in gebreke dan zijn onze directe servicetarieven ten aller tijde leidend.

De ruimte onder zonnepanelen wordt veelal benut door klein gevogelte zoals kauwen en duiven om te nestelen. Dit is niet alleen gevaarlijk voor de dieren vanwege de warmte onder de panelen, maar kan ook schadelijk zijn voor uw systeem. Defecte Kabelverbindingen, Beschadigingen aan bekabeling, ventilatieproblemen door ophopingen van nestmateriaal etc.

In het verleden werd vogelwering voor zonnepanelen pas geplaatst zodra er zich problemen voordeden met nestelende vogels. Hedendaags wordt dit vaak preventief gedurende of snel na de montage van de panelen gedaan.

We adviseren om zonnepanelen een maal per x aantal jaren te wassen. Dit gaat vaak op eigen inzicht! Alle zonnepanelen hebben te maken met unieke omgevingsfactoren, er is geen vast aangegeven periode voor het wassen van zonnepanelen.

Als u uw zonnepanelen vaker laat wassen hakken de kosten hiervan vaak behoorlijk in uw rendement. Daarnaast weegt het rendement wat je probeert te behalen met het wassen van je zonnepanelen niet op tegen de kosten van bijvoorbeeld halfjaarlijks of jaarlijks reinigen.

Het meest verstandige wat u kunt doen is direct contact opnemen met uw installateur of servicepartner. Zij kunnen vaak snel een diagnose stellen en een serviceafspraak maken indien nodig.

We raden het sterk af om zelf op onderzoek uit te gaan, een zonnestroom installatie komt niet zonder gevaren en werkzaamheden dienen ten aller tijden uitgevoerd te worden door een onderlegd persoon.

Defecte(n) in zonnestroominstallaties hebben te maken met tal van redenen. Denk aan:

  • Omgevingsfactoren
  • Gebrekkige montage
  • Defecte hardware
  • Communicatie storingen
  • Installatie handleiding en voorschriften niet nageleefd
Contact

Contact en meer informatie

Verstuur een bericht

Contactinformatie

Hondsruglaan 89B

5628 DB, Eindhoven

Ma – Vrij
Zaterdag

09:00 – 17:30
12:00 – 17:00

Zonnepanelen Servicepunt 
Partners & aangesloten installateurs