Vragen over je zonne-installatie, serviceverzoek of ondervind je problemen met je systeem? Ons team van ervaren professionals staat voor je klaar om je snel en vakkundig te helpen.
Onze experts beantwoorden al je vragen over installatie, onderhoud en storingen.
Via telefoon, e-mail of live chat, 5 dagen per week.
Onze experts helpen je op afstand om eventuele verbindingen/problemen te verhelpen.
Of het nu gaat om storingen, vragen over garantie, of hulp bij monitoring – ons klantenserviceteam is er om elk probleem snel en efficiënt op te lossen. We bieden transparante communicatie en houden je op de hoogte van elke stap in het proces. Zo kun jij zonder zorgen blijven genieten van een optimaal werkende zonne-installatie. Heb je direct hulp nodig? Wij staan voor je klaar!
Laat ons weten hoe we kunnen helpen, en wij zorgen ervoor dat je zonnepanelen optimaal blijven presteren.
Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
09:00 – 17:30
09:00 – 17:30
09:00 – 17:30
09:00 – 17:30
09:00 – 17:30
Klanten beoordelen ons gemiddeld met een:
103 beoordelingen, via Google reviews
Cornelius Hacking17/04/2025 Very professional repairs, most from a distance (online), and pleasant workers visiting for the final touches. Piet Zuring08/04/2025 Een klein onderdeel van 1 van de zonnepanelen was stuk. Met een minuut of 10 was het nieuwe onderdeel geplaatst. Prima werk Claude COX05/04/2025 josine hessels04/04/2025 Seline Cramer-Nijssen04/04/2025 Zeer professioneel, erg vriendelijk en mee willen denken. En alles netjes gemaakt, schoongemaakt en heel netjes achter gelaten. Zeer tevreden! Leen Koster18/03/2025 Dit bedrijf doet wat het belooft. Het contact verliep vriendelijk en accuraat. De plaatsing van de vogelwering was snel geregeld. De monteurs waren hier op de afgesproken tijd en werkten achter elkaar door tot alles klaar was. Top! Jan en Cristi Dik17/03/2025 Google waardering: 4.4 van 5, gebaseerd op 52 recensies
Uiteraard, iedere installatie eigenaar heeft baat bij een service en onderhoudsabonnement. Een zonne systeem krijgt gedurende de looptijd van 25 jaar behoorlijk wat te verduren. Daarnaast wordt de eigen voorziening van energie steeds belangrijker in de huidige maatschappij. Een defect of slecht presterend systeem gaat ten koste van uw langlopende investering.
In de praktijk is het wel zo dat systemen zonder een internetverbinding of monitoringportaal niet op afstand te monitoren zijn. De systeemeigenaar blijft in dit geval zelf verantwoordelijk voor het melden van eventuele zorgen of defecte m.b.t. de zonnestroom installatie.
Veel defecte en problemen zijn soms op afstand, maar vrijwel altijd op locatie op te lossen met de juiste middelen en materialen. Een uitzondering hierop is defecte hardware, in dit geval wordt er een garantietraject gestart bij de producent. Als klant van Zonnepanelen Servicepunt wordt u in dit garantietraject volledig ontzorgt.
Na het indienen van uw serviceverzoek wordt en binnen 5 werkdagen telefonisch contact met u opgenomen om de situatie te inventariseren en om vervolgens een plan van aanpak op te stellen.
De doorlooptijd verschilt per serviceverzoek. We streven er naar om alle serviceverzoeken (van inventarisatie tot uitvoering) binnen 3 tot 5 weken af te handelen.
Als er extra kosten in rekening gebracht worden ter behoeve van directe serviceaanvragen worden deze altijd en tijdig gecommuniceerd. Zijn we hierin in gebreke dan zijn onze directe servicetarieven ten aller tijde leidend.
De ruimte onder zonnepanelen wordt veelal benut door klein gevogelte zoals kauwen en duiven om te nestelen. Dit is niet alleen gevaarlijk voor de dieren vanwege de warmte onder de panelen, maar kan ook schadelijk zijn voor uw systeem. Defecte Kabelverbindingen, Beschadigingen aan bekabeling, ventilatieproblemen door ophopingen van nestmateriaal etc.
In het verleden werd vogelwering voor zonnepanelen pas geplaatst zodra er zich problemen voordeden met nestelende vogels. Hedendaags wordt dit vaak preventief gedurende of snel na de montage van de panelen gedaan.
We adviseren om zonnepanelen een maal per x aantal jaren te wassen. Dit gaat vaak op eigen inzicht! Alle zonnepanelen hebben te maken met unieke omgevingsfactoren, er is geen vast aangegeven periode voor het wassen van zonnepanelen.
Als u uw zonnepanelen vaker laat wassen hakken de kosten hiervan vaak behoorlijk in uw rendement. Daarnaast weegt het rendement wat je probeert te behalen met het wassen van je zonnepanelen niet op tegen de kosten van bijvoorbeeld halfjaarlijks of jaarlijks reinigen.
Het meest verstandige wat u kunt doen is direct contact opnemen met uw installateur of servicepartner. Zij kunnen vaak snel een diagnose stellen en een serviceafspraak maken indien nodig.
We raden het sterk af om zelf op onderzoek uit te gaan, een zonnestroom installatie komt niet zonder gevaren en werkzaamheden dienen ten aller tijden uitgevoerd te worden door een onderlegd persoon.
Defecte(n) in zonnestroominstallaties hebben te maken met tal van redenen. Denk aan: