Onze Diensten

Klantenservice

ZSP Klantenservice

Vragen over je zonne-installatie, serviceverzoek of ondervind je problemen met je systeem? Ons team van ervaren professionals staat voor je klaar om je snel en vakkundig te helpen.

Onze experts beantwoorden al je vragen over installatie, onderhoud en storingen.

Via telefoon, e-mail of live chat, 5 dagen per week.

Onze experts helpen je op afstand om eventuele verbindingen/problemen te verhelpen.

Altijd een oplossing in zicht

Of het nu gaat om storingen, vragen over garantie, of hulp bij monitoring – ons klantenserviceteam is er om elk probleem snel en efficiënt op te lossen. We bieden transparante communicatie en houden je op de hoogte van elke stap in het proces. Zo kun jij zonder zorgen blijven genieten van een optimaal werkende zonne-installatie. Heb je direct hulp nodig? Wij staan voor je klaar!

Neem vrijblijvend contact met ons op

Laat ons weten hoe we kunnen helpen, en wij zorgen ervoor dat je zonnepanelen optimaal blijven presteren.

Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag

09:00 – 17:30
09:00 – 17:30
09:00 – 17:30
09:00 – 17:30
09:00 – 17:30

Dit zeggen onze klanten

Klanten beoordelen ons gemiddeld met een:

4,6

103 beoordelingen, via Google reviews

FAQ

Veel gestelde vragen

en informatie

Uiteraard, iedere installatie eigenaar heeft baat bij een service en onderhoudsabonnement. Een zonne systeem krijgt gedurende de looptijd van 25 jaar behoorlijk wat te verduren. Daarnaast wordt de eigen voorziening van energie steeds belangrijker in de huidige maatschappij. Een defect of slecht presterend systeem gaat ten koste van uw langlopende investering.

In de praktijk is het wel zo dat systemen zonder een internetverbinding of monitoringportaal niet op afstand te monitoren zijn. De systeemeigenaar blijft in dit geval zelf verantwoordelijk voor het melden van eventuele zorgen of defecte m.b.t. de zonnestroom installatie.

Veel defecte en problemen zijn soms op afstand, maar vrijwel altijd op locatie op te lossen met de juiste middelen en materialen. Een uitzondering hierop is defecte hardware, in dit geval wordt er een garantietraject gestart bij de producent. Als klant van Zonnepanelen Servicepunt wordt u in dit garantietraject volledig ontzorgt.

Na het indienen van uw serviceverzoek wordt en binnen 5 werkdagen telefonisch contact met u opgenomen om de situatie te inventariseren en om vervolgens een plan van aanpak op te stellen.

De doorlooptijd verschilt per serviceverzoek. We streven er naar om alle serviceverzoeken (van inventarisatie tot uitvoering) binnen 3 tot 5 weken af te handelen.

Als er extra kosten in rekening gebracht worden ter behoeve van directe serviceaanvragen worden deze altijd en tijdig gecommuniceerd. Zijn we hierin in gebreke dan zijn onze directe servicetarieven ten aller tijde leidend.

De ruimte onder zonnepanelen wordt veelal benut door klein gevogelte zoals kauwen en duiven om te nestelen. Dit is niet alleen gevaarlijk voor de dieren vanwege de warmte onder de panelen, maar kan ook schadelijk zijn voor uw systeem. Defecte Kabelverbindingen, Beschadigingen aan bekabeling, ventilatieproblemen door ophopingen van nestmateriaal etc.

In het verleden werd vogelwering voor zonnepanelen pas geplaatst zodra er zich problemen voordeden met nestelende vogels. Hedendaags wordt dit vaak preventief gedurende of snel na de montage van de panelen gedaan.

We adviseren om zonnepanelen een maal per x aantal jaren te wassen. Dit gaat vaak op eigen inzicht! Alle zonnepanelen hebben te maken met unieke omgevingsfactoren, er is geen vast aangegeven periode voor het wassen van zonnepanelen.

Als u uw zonnepanelen vaker laat wassen hakken de kosten hiervan vaak behoorlijk in uw rendement. Daarnaast weegt het rendement wat je probeert te behalen met het wassen van je zonnepanelen niet op tegen de kosten van bijvoorbeeld halfjaarlijks of jaarlijks reinigen.

Het meest verstandige wat u kunt doen is direct contact opnemen met uw installateur of servicepartner. Zij kunnen vaak snel een diagnose stellen en een serviceafspraak maken indien nodig.

We raden het sterk af om zelf op onderzoek uit te gaan, een zonnestroom installatie komt niet zonder gevaren en werkzaamheden dienen ten aller tijden uitgevoerd te worden door een onderlegd persoon.

Defecte(n) in zonnestroominstallaties hebben te maken met tal van redenen. Denk aan:

  • Omgevingsfactoren
  • Gebrekkige montage
  • Defecte hardware
  • Communicatie storingen
  • Installatie handleiding en voorschriften niet nageleefd