Vragen over je zonne-installatie, serviceverzoek of ondervind je problemen met je systeem? Ons team van ervaren professionals staat voor je klaar om je snel en vakkundig te helpen.
Onze experts beantwoorden al je vragen over installatie, onderhoud en storingen.
Via telefoon, e-mail of live chat, 5 dagen per week.
Onze experts helpen je op afstand om eventuele verbindingen/problemen te verhelpen.
Of het nu gaat om storingen, vragen over garantie, of hulp bij monitoring – ons klantenserviceteam is er om elk probleem snel en efficiënt op te lossen. We bieden transparante communicatie en houden je op de hoogte van elke stap in het proces. Zo kun jij zonder zorgen blijven genieten van een optimaal werkende zonne-installatie. Heb je direct hulp nodig? Wij staan voor je klaar!
Laat ons weten hoe we kunnen helpen, en wij zorgen ervoor dat je zonnepanelen optimaal blijven presteren.
Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
09:00 – 17:30
09:00 – 17:30
09:00 – 17:30
09:00 – 17:30
09:00 – 17:30
Klanten beoordelen ons gemiddeld met een:
103 beoordelingen, via Google reviews
Milan Navratil06/05/2024Wij hebben een installatie van ruim 7 jaar oud liggen op ons dak. De omvormer sloeg meermaals in storing, de installateur van ons bestaat niet meer, dus hebben wij hebben ZSP benaderd om bij ons langs te komen voor de storing op te sporen en op te lossen, en meteen de gehele installatie laten controleren. Er kwamen 2 vriendelijke monteurs langs precies op tijd volgens afspraak, die vervolgens de storing binnen een no time hebben opgespoord en ook opgelost. Vervolgens hebben zij ruim de tijd genomen om de gehele installatie te controleren en aan te pakken waar nodig. Bedankt ZSP.Martijn van Duyvenbode07/04/2024Onlangs service verkregen van Zonnepanelen Servicepunt. Sinds een jaar zonnepanelen maar er zat een productiefout in de optimizers waardoor deze vervangen moesten worden. We kregen keurig en op tijd bericht hoe het geheel zou gaan verlopen en hoe laat de monteurs kwamen, en op de dag zelf waren ze goed op tijd, vertelde duidelijk wat ze gingen doen en na een paar uur was alles geregeld en de zonnepanelen functioneren weer. Natuurlijk koffie klaargemaakt en nog even met de jongens bakkie gedaan. Zeer tevreden over het Servicepunt. Absoluut een aanrader als er wat is met je zonnepanelen. Gr. MartijnBryson Macllynn Poulina03/04/2024Top bedrijf🤝🏽💯Bjarne Bakker03/04/2024Super klantvriendelijk bedrijf!Synaptic.03/04/2024Top service! Storing opgelost en alles netjes achtergelaten.Andrada Stan03/04/2024I’m really happy with the service. It was quick and professional. Thanks a lot!Rick Stoops03/04/2024Ruud van Geffen03/04/2024Top service! Vervanging was snel gedaan, contact liep soepel via e-mail en telefoon.
Uiteraard, iedere installatie eigenaar heeft baat bij een service en onderhoudsabonnement. Een zonne systeem krijgt gedurende de looptijd van 25 jaar behoorlijk wat te verduren. Daarnaast wordt de eigen voorziening van energie steeds belangrijker in de huidige maatschappij. Een defect of slecht presterend systeem gaat ten koste van uw langlopende investering.
In de praktijk is het wel zo dat systemen zonder een internetverbinding of monitoringportaal niet op afstand te monitoren zijn. De systeemeigenaar blijft in dit geval zelf verantwoordelijk voor het melden van eventuele zorgen of defecte m.b.t. de zonnestroom installatie.
Veel defecte en problemen zijn soms op afstand, maar vrijwel altijd op locatie op te lossen met de juiste middelen en materialen. Een uitzondering hierop is defecte hardware, in dit geval wordt er een garantietraject gestart bij de producent. Als klant van Zonnepanelen Servicepunt wordt u in dit garantietraject volledig ontzorgt.
Na het indienen van uw serviceverzoek wordt en binnen 5 werkdagen telefonisch contact met u opgenomen om de situatie te inventariseren en om vervolgens een plan van aanpak op te stellen.
De doorlooptijd verschilt per serviceverzoek. We streven er naar om alle serviceverzoeken (van inventarisatie tot uitvoering) binnen 3 tot 5 weken af te handelen.
Als er extra kosten in rekening gebracht worden ter behoeve van directe serviceaanvragen worden deze altijd en tijdig gecommuniceerd. Zijn we hierin in gebreke dan zijn onze directe servicetarieven ten aller tijde leidend.
De ruimte onder zonnepanelen wordt veelal benut door klein gevogelte zoals kauwen en duiven om te nestelen. Dit is niet alleen gevaarlijk voor de dieren vanwege de warmte onder de panelen, maar kan ook schadelijk zijn voor uw systeem. Defecte Kabelverbindingen, Beschadigingen aan bekabeling, ventilatieproblemen door ophopingen van nestmateriaal etc.
In het verleden werd vogelwering voor zonnepanelen pas geplaatst zodra er zich problemen voordeden met nestelende vogels. Hedendaags wordt dit vaak preventief gedurende of snel na de montage van de panelen gedaan.
We adviseren om zonnepanelen een maal per x aantal jaren te wassen. Dit gaat vaak op eigen inzicht! Alle zonnepanelen hebben te maken met unieke omgevingsfactoren, er is geen vast aangegeven periode voor het wassen van zonnepanelen.
Als u uw zonnepanelen vaker laat wassen hakken de kosten hiervan vaak behoorlijk in uw rendement. Daarnaast weegt het rendement wat je probeert te behalen met het wassen van je zonnepanelen niet op tegen de kosten van bijvoorbeeld halfjaarlijks of jaarlijks reinigen.
Het meest verstandige wat u kunt doen is direct contact opnemen met uw installateur of servicepartner. Zij kunnen vaak snel een diagnose stellen en een serviceafspraak maken indien nodig.
We raden het sterk af om zelf op onderzoek uit te gaan, een zonnestroom installatie komt niet zonder gevaren en werkzaamheden dienen ten aller tijden uitgevoerd te worden door een onderlegd persoon.
Defecte(n) in zonnestroominstallaties hebben te maken met tal van redenen. Denk aan: