GoodWe omvormers worden gemaakt door het bedrijf JXT Group, een van de grootste fabrikanten van elektronica in China. We kunnen spreken over een betrouwbare partij met voldoende expertise en jarenlange ervaring in energieoplossingen. Desalniettemin is het vergeleken met SMA en SolarEdge een jonge speler in de Nederlandse markt.
Benieuwd naar de oplossingen die de GoodWe omvormers te bieden hebben? Op deze pagina vind u alle belangrijke informatie omtrent de GoodWe omvormer.
GoodWe biedt haar omvormers aan op basis van 1 fase of 3 fasen elektriciteitsaansluiting. Hierbij is het belangrijk om goed te kijken naar het totale vermogen van uw zonnesysteem, hier moet de GoodWe omvormer namelijk perfect op aansluiten.
Naast het totale vermogen is het niet onverstandig om naar de afmetingen van het apparaat te kijken. De installatie van de omvormer kan namelijk niet op iedere plek wanneer u bijvoorbeeld geen geluidsoverlast wil ervaren.
De keuze voor een geschikte GoodWe omvormer is niet altijd even makkelijk. Met de keuze voor het Service & Onderhoud abonnement bent u zeker van gespecialiseerd advies en een altijd optimaal presterend zonnepanelen systeem.
Het is niet raadzaam om de GoodWe omvormer zelf aan te sluiten. De kans op isolatiefouten is erg groot. Hierdoor presteert uw systeem niet optimaal en lekt er stroom weg. Dit kan ook veiligheidsrisico’s met zich mee brengen.
Tevens is de plaatsing van de omvormer erg belangrijk om geluidsoverlast of schade te voorkomen.
Ervaart u GoodWe WiFi problemen en is de omvormer niet meer verbonden met het netwerk? Volg het onderstaande stappenplan om de GoodWe omvormer WiFi verbinding te herstellen:
Indien het thuisnetwerk niet wordt weergegeven is mogelijk de afstand tussen de omvormer en modem te groot. U kunt dit oplossen door het Wi-Fi signaal te versterken met een Wi-Fi repeater. Controleer of de Encryption method en algorithm overeenkomen met de gegevens achterop de modem.
Blijft uw GoodWe omvormer offline? Schakel de hulp in van de specialisten van Zonnepanelen Servicepunt.
De GoodWe omvormer heeft drie lampjes waarmee u het apparaat gemakkelijk uit kunt lezen. Hieraan kunt u direct al zien wat er aan de hand is:
Wanneer de app geen opwek gegevens laat zien, kan het aan 2 factoren liggen:
Het kan soms zijn dat de applicatie geen gegevens laat zien. In veel gevallen betekent dit dat de omvormer (tijdelijk) geen contact heeft met het internet. Hierbij knippert het bovenste lampje op de omvormer en wordt er geen data doorgegeven aan de app.
Dit betekent niet dat de omvormer niet werkt. Het betekent dat de data niet wordt verzonden naar de app via de Wi-Fi, waardoor deze niet online is in te zien. Deze soort storing van uw zonnepanelen is gemakkelijk op te lossen door de omvormer weer te koppelen aan het internet.
Brand het rode lampje op de omvormer constant? In dat geval hebt u te maken met een foutmelding. Om dit op te lossen hebt u de hulp nodig van een specialist. Tevens kunt er voor kiezen om contact op te nemen met de klantenservice via 030- 7670078.
In sommige gevallen krijgt u de melding “utility loss” voor de omvormer van GoodWe. Communiceer deze melding wanneer u in contact raakt met een specialist.
Als eigenaar van een zonnesysteem wilt u het beste uit de zon halen. Daarom kunt u zich bij ons aanmelden voor een Service & Onderhoud abonnement.
Dit geeft u de zekerheid dat uw zonnepanelen doen wat ze moeten doen en alles uit de zon halen. En dat problemen snel verholpen worden als die zich toch voordoen. Dat kan met een Service & Onderhoud abonnement.
De GoodWe omvormer wordt geproduceerd door Goodwe Power Supply uit China. Het bedrijf is onderdeel van het gerenommeerde JXT Group, één van de grootste fabrikanten van elektronica in China.
GoodWe is een betrouwbaar merk met kwalitatieve omvormers. Het is minder bekend dan merken als SMA en SolarEdge maar mag zeker niet ontbreken op de markt. Het merk levert met vrijwel alle modellen een hoge efficiëntie in het omzetten van gelijkstroom naar wisselstroom. Hiermee gaat zo min mogelijk energie verloren.
Natuurlijk kan het zo zijn dat u een omvormer heeft van een ander merk. Voor deze varianten hebben we aparte pagina’s met informatie gemaakt. Bekijk het lijstje hieronder om te kijken of het merk waar u naar op zoek bent er tussen staat:
Iris Sanderink05/11/2025 Datum/ tijd met ze afgesproken dat ze zouden komen voor kleine reparatie . Helaas no show.. kan an sich gebeuren, niet zoveel moeite mee. Wel vind ik het vervelend dat ik 4 keer heb gebeld, maar word niet teruggebeld door degene die erover gaat. Ook geen enkele reactie op gestuurde mail. Toevoeging: 1.5 Week of zo later alsnog gebeld door hun, zijn inmiddels ook langs geweest, waarbij ze ook aangaven dat dit zo niet hoorde te gaan, en zo op t oog lijken ze goed werk te hebben geleverd, bedankt Len, 👍 Guy Reinards15/10/2025 B. K03/10/2025 Ze hebben mij goed geholpen en kosten bespaard!! Goede service!! Johan17/09/2025 1 zonnepaneel was bij ons kapot gegaan doordat er een steen was opgevallen en nu? Bedrijf wat geïnstalleerd had is failliet.Na veel bellen en op internet en geen gelijkwaardig zonnepaneel te kunnen vinden uiteindelijk terrecht gekomen bij Zonnepanelen servicepunt.Dit bedrijf heeft zeker meegedacht en alles naar behoren opgelost en tuurlijk klein contract afgesloten voor de toekomst.Lucas bedankt voor hulp en meedenken.En Milan /Jaydee top monteurs en erg vriendelijk nogmaals dank. James Haasnoot08/09/2025 Ik heb sinds 2022 5panelen geplaatst door wat achteraf een cowboy bleek: Boon Duurzaamheid (plaatselijk bedrijf met goede referenties....?!?). Dit contact liep vanaf het begin stroef, ik heb gemeend een negatieve review te plaatsen, die met de "co-owner" van het bedrijf in der minne werd geschikt. Deze man blijkt vroeger een meubelschuur te hebben gehad..... Blijken achteraf mijn zonnepanelen en omvormer (GoodWe) niet geregistreerd te zijn en nog later kreeg ik duidelijkheid dat Boon Duurzaamheid meer klanten besodemieterd heeft!?? Met hulp vanuit Seniorweb en ZPS is mijn systeem opnieuw ingesteld, zonder dat een onderhoudstraject noodzakelijk werd geacht. Nu heb ik een vorm van monitoring en kan ik zo nodig deskundig advies en/of ondersteuning krijgen. Robin Magendans05/09/2025 Hellen van Meene02/09/2025 Het bedrijf waar wij de zonnepanelen hebben laten installeren is helaas ook failliet gegaan. In die tijd was er een paneel defect geraakt. Zsp was het bedrijf die vanuit het faillissementen eenmalig de service zou uitvoeren. Nu is er helaas een ander paneel defect en wij besloten om zsp als onderhouds bedrijf terug te vragen . Dan blijkt de service toch het erg tegen te vallen. Je wordt gedwongen om een maandelijks service contract af te sluiten. Je betaald eerst 35 euro om het systeem over te dragen. Via email en telefonisch wordt er vrij dwingend aangestuurd om een contract te kiezen. Als je niet kiest voor een maandelijks service contract dan blijft het " doodstil" . Deze manier van bedrijfsvoering is vrij " aggressief" en niet erg klant vriendelijk. Het geeft ook weinig vertrouwen in het bedrijf qua service. Gewoon betalen voor de service die ze verlenen zou hetzelfde behandeld moeten worden als mensen die voor een vast contract kiezen. Blijkbaar zien zij het anders en krijg je alleen service bij een vast contract. Waarbij je het risico loopt dat je teveel betaald per maand omdat een paneel niet elk jaar stukgaat! Update: Een goed bedrijf is een bedrijf die oplossingsgericht werkt. Dat is dit bedrijf voor ons nu wel. De optimizer wordt verzorgd en straks zal het paneel weer werken. Ik heb mijn vertrouwen weer terug en ik hoop dat jullie op deze positieve weg door zullen gaan! anita claus30/07/2025 Prima serviceGoogle waardering: 4.4 van 5, gebaseerd op 83 recensies
Weten of een thuisbatterij past bij jouw situatie? Laat je e-mailadres achter om het e-book per mail te ontvangen. Of plan een energiescan in.