Zonnepanelen Servicepunt helpt huishoudens bij beheer en onderhoud van zonne-installaties.
Redactie Zonnepanelen Servicepunt
29 september 2025 | update: 15:30
De afgelopen jaren zijn honderden zonnepaneel-installateurs failliet verklaard. Alleen al in 2024 ging het om tientallen bedrijven, goed voor meer dan 1 miljoen huishoudens die nu zonder actieve installateur of garantie zitten.
Voor veel zonnepaneel eigenaars betekent dit: geen aanspreekpunt bij storingen, geen ondersteuning bij garantieclaims en geen inzicht meer in de prestaties van hun installatie. Problemen zoals uitgevallen omvormers, defecte optimizers of verminderde opbrengst blijven hierdoor vaak onopgemerkt, totdat het te laat is.
Wanneer jouw zonne-installatie niet langer wordt gemonitord gekoppeld met nalatig onderhoud, kunnen problemen ongemerkt blijven. Zonder actief beheer loop je het risico dat:
❌ Je zonnepanelen minder opbrengst leveren door rendementsverlies
❌ Storingen onopgemerkt blijven, waardoor je systeem deels of geheel niet werkt
❌ Schade en onnodige kosten ontstaan doordat defecten te laat worden ontdekt
❌ Je garantie vervalt, omdat onderhouds- of meldingsplicht niet wordt nagekomen
Wij nemen als als landelijk gecertificeerd onafhankelijkservice en onderhoudspartner de verantwoordelijkheid over. We sluiten jouw installatie aan op ons monitoringsportaal, lossen storingen en defecten op en waarborgen je garanties bij fabrikanten.
✅ Herstel van monitoring
We koppelen jouw systeem aan ons monitoringsportaal, zodat storingen en foutmeldingen weer zichtbaar zijn.
✅ Waarborging van fabrieksgaranties
Wij regelen het contact zoals garantie procedures met fabrikanten zoals SolarEdge, Enphase en vele andere merken
✅ Een centraal aanspreekpunt
Een vast aanspreekpunt voor met technische back office voor vragen, storingen en energieadvies
Wil je weten of jouw systeem nog onder garantie valt, of wil je ondersteuning bij storingen?
Ons team neemt binnen twee werkdagen contact met je op om jouw situatie door te nemen.
Na je aanvraag:
We komen langs voor eventuele defecten en houden je installatie in beheer
Andere faillissementen:
Waarborg je garantie vandaag nog!
Wil je weten of jouw systeem nog onder garantie valt, heb je een defect, of wil je ondersteuning bij storingen? Neem vrijblijvend contact met ons op!
In de meeste gevallen wel. Productgarantie via de fabrikant blijft vaak behouden, maar moet opnieuw worden geregistreerd. Wij helpen je daarbij.
Ja. Zonder monitoring zie je niet wanneer opbrengst terugloopt of er fouten optreden. Wij kunnen jouw systeem weer aansluiten.
Na het indienen van uw serviceverzoek wordt en binnen 5 werkdagen telefonisch contact met u opgenomen om de situatie te inventariseren en om vervolgens een plan van aanpak op te stellen.
De doorlooptijd verschilt per serviceverzoek. We streven er naar om alle serviceverzoeken (van inventarisatie tot uitvoering) binnen 3 tot 5 weken af te handelen.
Veel defecte en problemen zijn soms op afstand, maar vrijwel altijd op locatie op te lossen met de juiste middelen en materialen. Een uitzondering hierop is defecte hardware, in dit geval wordt er een garantietraject gestart bij de producent. Als klant van Zonnepanelen Servicepunt wordt u in dit garantietraject volledig ontzorgt.
Als er extra kosten in rekening gebracht worden ter behoeve van directe serviceaanvragen worden deze altijd en tijdig gecommuniceerd. Zijn we hierin in gebreke dan zijn onze directe servicetarieven ten aller tijde leidend.
Iris Sanderink05/11/2025 Datum/ tijd met ze afgesproken dat ze zouden komen voor kleine reparatie . Helaas no show.. kan an sich gebeuren, niet zoveel moeite mee. Wel vind ik het vervelend dat ik 4 keer heb gebeld, maar word niet teruggebeld door degene die erover gaat. Ook geen enkele reactie op gestuurde mail. Toevoeging: 1.5 Week of zo later alsnog gebeld door hun, zijn inmiddels ook langs geweest, waarbij ze ook aangaven dat dit zo niet hoorde te gaan, en zo op t oog lijken ze goed werk te hebben geleverd, bedankt Len, 👍 Guy Reinards15/10/2025 B. K03/10/2025 Ze hebben mij goed geholpen en kosten bespaard!! Goede service!! Johan17/09/2025 1 zonnepaneel was bij ons kapot gegaan doordat er een steen was opgevallen en nu? Bedrijf wat geïnstalleerd had is failliet.Na veel bellen en op internet en geen gelijkwaardig zonnepaneel te kunnen vinden uiteindelijk terrecht gekomen bij Zonnepanelen servicepunt.Dit bedrijf heeft zeker meegedacht en alles naar behoren opgelost en tuurlijk klein contract afgesloten voor de toekomst.Lucas bedankt voor hulp en meedenken.En Milan /Jaydee top monteurs en erg vriendelijk nogmaals dank. James Haasnoot08/09/2025 Ik heb sinds 2022 5panelen geplaatst door wat achteraf een cowboy bleek: Boon Duurzaamheid (plaatselijk bedrijf met goede referenties....?!?). Dit contact liep vanaf het begin stroef, ik heb gemeend een negatieve review te plaatsen, die met de "co-owner" van het bedrijf in der minne werd geschikt. Deze man blijkt vroeger een meubelschuur te hebben gehad..... Blijken achteraf mijn zonnepanelen en omvormer (GoodWe) niet geregistreerd te zijn en nog later kreeg ik duidelijkheid dat Boon Duurzaamheid meer klanten besodemieterd heeft!?? Met hulp vanuit Seniorweb en ZPS is mijn systeem opnieuw ingesteld, zonder dat een onderhoudstraject noodzakelijk werd geacht. Nu heb ik een vorm van monitoring en kan ik zo nodig deskundig advies en/of ondersteuning krijgen. Robin Magendans05/09/2025 Hellen van Meene02/09/2025 Het bedrijf waar wij de zonnepanelen hebben laten installeren is helaas ook failliet gegaan. In die tijd was er een paneel defect geraakt. Zsp was het bedrijf die vanuit het faillissementen eenmalig de service zou uitvoeren. Nu is er helaas een ander paneel defect en wij besloten om zsp als onderhouds bedrijf terug te vragen . Dan blijkt de service toch het erg tegen te vallen. Je wordt gedwongen om een maandelijks service contract af te sluiten. Je betaald eerst 35 euro om het systeem over te dragen. Via email en telefonisch wordt er vrij dwingend aangestuurd om een contract te kiezen. Als je niet kiest voor een maandelijks service contract dan blijft het " doodstil" . Deze manier van bedrijfsvoering is vrij " aggressief" en niet erg klant vriendelijk. Het geeft ook weinig vertrouwen in het bedrijf qua service. Gewoon betalen voor de service die ze verlenen zou hetzelfde behandeld moeten worden als mensen die voor een vast contract kiezen. Blijkbaar zien zij het anders en krijg je alleen service bij een vast contract. Waarbij je het risico loopt dat je teveel betaald per maand omdat een paneel niet elk jaar stukgaat! Update: Een goed bedrijf is een bedrijf die oplossingsgericht werkt. Dat is dit bedrijf voor ons nu wel. De optimizer wordt verzorgd en straks zal het paneel weer werken. Ik heb mijn vertrouwen weer terug en ik hoop dat jullie op deze positieve weg door zullen gaan! anita claus30/07/2025 Prima serviceGoogle waardering: 4.4 van 5, gebaseerd op 83 recensies